Bestyrelsens stillingsbeskrivelser

Formand for Skovshoved Roklub

Arbejdsopgaver
  • Forberede og lede bestyrelsesmøderne.
  • Inspirere til at større spørgsmål tages op.
  • Følge op på økonomi og likviditet i tæt samarbejde med kassereren.
  • Hovedkontaktperson ift DKF og DFfR. Ofte deltage i årsmøder og enkelte andre møder.
  • Hovedkontaktperson ift Gentofte Kommune. Betyder deltagelse i visse møder, begivenheder og arbejdsgrupper
  • Deltage i Havneforumsmøderne, ca tre årligt.
  • Deltage lejlighedsvis i interne møder med aktivitetsudvalg, ad hoc udvalg, webudvalg m.fl.
  • Besvare mails fra medlemmer (ikke særligt omfangsrigt).
  • Holde taler ved årets højtider.
  • Ajourføre klubbens forsikringer.
  • Overordnet ansvarlig for klubbens sikkerhedsregler.
  • Være koordinator for IT-spørgsmål (behøver ikke at ligge hos formanden).
  • Skrive ansøgninger til kommunen og fonde (behøver ikke alle at varetages af formanden).
  • Hovedkontakt for pressehenvendelser, initiativtager til generelle henvendelser til pressen.
  • Hovedkontakt for Bundproppen.
  • Hovedkontakt ved henvendelser til og fra naboklubber og Havnebestyrelsen.
  • Generelt ”svæve over vandene” og sørge for at vigtige ting ikke bliver glemt.

 

Næstformand i Skovshoved Roklub

Ansvarsområder og reference De to næstformænd er begge stedfortrædere for formanden. Der er ikke en rangfølge implicit i navnet; begge næstformænd er på samme niveau.

 

Næstformand1 for Skovshoved Roklub

Arbejdsopgaver

At varetage klubbens interesser baseret på formål, vedtægter og generel lovgivning, herunder at varetage ansvaret for:

Generel indgående SR kommunikation

  • Ansvarlig for at læse e-mail på kontor@ og skovshoved@. Mail videresendes til rette ansvarlige i bestyrelsen eller besvares direkte hvis muligt.
  • Ansvarlig for at postkassen bliver tømt og fordelt i postbakker på kontoret.

Kontor ansvarlig

  • Budgetansvarlig
  • Ledelse af gruppe af frivillige kontorhjælpere
  • Sammen med kontorhjælpere sørge for at kontoret har åbent for salg af nøglebrikker en gang om ugen i ro-sæsonen og en gang om måneden i vinteren.
  • Sørge for indkøb af kontorartikler, printer toner mv.
  • Indkøb af nøglebrikker 

Klubbens Medlemsdatabase

  • Opdatering og vedligehold af medlemsdata.

Registrering af Svømmebeviser

  • Registrere indkomne svømmebeviser i medlemsdatabasen
  • Udarbejde lister til aktivitetscheferne over medlemmer der skal forny deres svømmebevis.

SkovseRO (sommerhus) ansvarlig

  • Budgetansvarlig (daglig dreft i tæt samarbejde med SkovserRo husforvalter)
  • Kontakt med SkovseRO-udvalg og forvalter
  • Sørge for at el, vand mv. bliver aflæst, og besvarelse af henvendelser fra kommune, vandværk osv.

Andet

  • Indberette medlems-statistik og andet i forbindelse med medlemsdatabase til kommune og relevante organisationer (DGI, DIF, DKF og DFfR)

Ideel baggrund

Struktureret

Ideel erfaring

Nogen erfaring med klubben og dens aktiviteter nødvendig.

 

Har du lyst til at høre mere, så skriv til formand@skovshoved.dk.  Det gælder også, hvis du gerne vil stille op, så vi kan indsætte dit kandidatur til Generalforsamlingen første onsdag i februar måned.